Aankomst in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tim Engelen - WaarBenJij.nu Aankomst in Siem Reap - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Tim Engelen - WaarBenJij.nu

Aankomst in Siem Reap

Door: Tim

Blijf op de hoogte en volg Tim

24 December 2016 | Cambodja, Khett Siem Reab

Na een aantal dagen dan toch het eerste reisverslag vanuit Cambodja. De heenreis verliep erg soepel, mede dankzij de info vanuit de Cambodja-Dutch Organisation (CDO) en mijn eigen voorbereiding. Niet veel geslapen tijdens de vlucht naar Bangkok, maar wel prima service van KLM. De volgende vlucht naar Siem Reap vertrok zo'n 8 uur later, dus even tijd om wat te slapen. Eenmaal in Siem Reap stond de tuktuk driver mij al op te wachten op de luchthaven en 20 min later zat ik in het hotel. Best wel indrukwekkend zo'n vreemd land voor de eerst keer, en daarbij de overgang van kou in Nederland naar het tropische klimaat in Cambodja.
De volgende ochtend was ik pas laat wakker, maar wel redelijk fit. Kamer was prima, maar alleen ventilator en net iets te duur. Daarom meteen de volgende ochten geboekt bij een naburig hostel voor de rest van het weekend. Later die middag heb ik wat rondgekeken in de stad en een lokale tempel bezocht. Daar was ik bijna de enige, mede omdat alle kleinere tempels in het niet vallen bij het Angkor complex, maar toch leuk om te zien en er waren monniken aan het mediteren. Die avond merkte ik toch de effecten van de jet-lag en ben pas laat in slaap gevallen.
De volgende dag ben ik eerst ontbijt gaan halen, daarna mijn tas afgegeven bij het hostel en een fiets gehuurd voor de hele dag (1 dollar). Erg leuk om wat rond te fietsen door deze hectische stad, vooral als je net een paar straaten verder rijdt als de meeeste toeristen.
Ik zit nu in het hostel dit verslag te schrijven om het heetste moment van de dag te ontwijken. Vanavond wil ik naar Angkor fietsen om een ticket te kopen en de zonsondergang te zien. Morgen ochten staat er al heel vroeg een tuktuk op de stoep die mij meeneemt naar de Angkor tempels waar ik de hele dag ga rondkijken.
Maandagochtend zal ik Chheng ontmoeten, de lokale organisator, en Jan Camp, de oprichter van de organisatie. Daarna brengt Chheng me naar de markt voor wat inkopen en vervolgens naar Chhuk, een klein dorpje zo'n 40 km vanaf Siem Reap op het platteland. Daar gaat het werk pas echt beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Tim

Actief sinds 19 Dec. 2016
Verslag gelezen: 585
Totaal aantal bezoekers 1350

Voorgaande reizen:

21 December 2016 - 23 Januari 2017

Cambodja

Landen bezocht: